Hallo. Ik heb een aanrijding gehad met mijn auto. Daarover lig ik momenteel in de clinch met de verzekering. Ik zou graag jullie mening erover horen.

Tegenpartij kwam (in een redelijk smalle straat; 30 km zone) uit een bocht en kwam op mijn weghelft om een geparkeerde auto in te halen. Ik had slecht zicht doordat de zon laag stond. In combinatie met de kleur van zijn auto zag ik hem niet aankomen en botsten we frontaal op elkaar. (ik reed circa 30, hij zo’n 20 a 25). In de bijlage heb ik de situatie ongeveer geschetst.

Het verhaal van de verzekering is nu dat we beiden schuld hebben. Hij reed op mijn weghelft, maar ik nam een risico door bij laaghangende zon (en daardoor slecht zicht) door te blijven rijden. Resultaat: Schade wordt 50-50 gedeeld. Op mij komt dit vreemd over. De tegenpartij reed op mijn weghelft en had uit kunnen wijken achter geparkeerde auto. Nu wordt mijn slecht zicht even zwaar aangerekend als zijn rijden op de verkeerde weghelft. Hebben jullie een idee of ik kans maak bij bezwaar. (ga het zoiezo doen). Liefst met wetsverwijzingen. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Weet jij het antwoord?

/2500

Maar wat was de reactie op jouw snelheid was die niet te hard voor de situatie je was verblind en reed toch 30. Zijn er gescheiden rijstroken, omdat jij het hebt over hij reed op mijn weg helft. Mag die auto er staan, zo niet is er dan geen mogelijkheid om hem samen aansprakelijk te stellen. Was hij al bezig met zijn actie om de auto voor bij te rijden en kwam jij er toen aan. Inderdaad een zeer bijzondere situatie. Heeft de politie hier ook al een mening over gegeven.? Mijn mening is dat ik in deze situatie de 50/50 regeling een goede oplossing vind. Ik zou, net als jij ook zo denken en reageren. Nog even een vraag moet jij zijn schade betalen en hij jouw schade, of ieder zijn eigen schade, of tellen ze de schades bij elkaar op en delen ze het dan door 2.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100