wat te doen bij lekkend dakraam astra f?

sinds een tijdje heb ik dat het dakraam van mijn astra f lekt,
de ene keer is er geen vuiltje aan de lucht zoals bij de stortbui van vd week. gisteren heeft het eventjes geregent en weer water aan de binnen kant.
rubber voelt niet uitgedroogd aan,
wat zou ik eerst kunnen proberen voor dat ik besluit het raam dicht te kitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Die rubber er eens afhalen en overal zuiver maken.
Alvorens terug te monteren best silicone vet in de holte doen.
Als het een origineel dakje is kan u die dichtingen bij het merk zelf bekomen.
Als uw dichting eraf is eens nazien of er geen roest op de metalen delen is, zo ja eerst afschuren, plamuren en herschilderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ha, die JB86;

Je zou het dakje eens kunnen demonteren en de onderdelen inspecteren op roest en/of uitdroging. Eventueel zou je het rubber (ook al ziet dat er op het eerste gezicht goed uit) kunnen vervangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou behalve die tip van het goed nakijken van de rubber rand en eventueel vervangen zeker kijken of de afwatering goed is. In de rand vind je gaatjes die via dunne slangetjes onder de auto uitkomen. Als zo'n slangetje verstopt is heb je af en toe water binnen. Dit geld alleen bij een dakje af fabriek. de achteraf ingebouwde hebben die afwatering niet.