Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt de maximum snelheid in een flitspaal aangepast als de weg wegens wegwerkzaamheden tijdelijk een lagere maximale snelheid heeft?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
16.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Soms wel, maar niet altijd. Als de werkzaamheden langer duren wordt het vaak wel aangepast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee deze wordt niet aangepast. Als je het zeker wil weten moet je 10 km harder gaan rijden dan toegestaan en kijken of hij flitst, of de enveloppe uit leeuwarden opwachten
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk van niet. De plaatsing van snelheidsborden etc. Varieert nogal een bij wegwerkzaamheden, en alles moet wel kloppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, maar een tip: GA HET NIET UITPROBEREN!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij langer durende wegwerkzaamheden soms wel maar meestal niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neen,normaal gezien niet.ze zien dat op hun computers.maar dan nog normaal als er werksaamheden zijn moet je zowiezo trager rijden dan kan je niet geflitst worden ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak niet, maar de boetes tegenwoordig wel. Volgens mij zijn die verdubbeld ivm de duidelijke gevaren voor de wegwerkers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, De ingestelde maximumsnelheid van de "flitspaal" wordt niet aangepast.
Wel kan je op dat traject indien mogelijk extra mobiele snelheidscontroles of lasercontroles verwachten.
Alles bij elkaar opgeteld kun je je dus het beste aan de op dat moment opgegeven maximumsnelheid houden of zoals eerder door iemand geopperd de acceptgiro van het CJIB afwachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal worden snelheden in camera's niet aangepast maar wel aanvullende controles geplaatst voor de lagere snelheid.

De tip om te kijken wanneer geflitst wordt raad ik af.. ook zonder dat wij een flits zien valt de bekeuring tegenwoordig gewoon op je mat..

Ook is er een nieuw systeem in de maak als gevolg van toenemend gebruik van dynamische (matrix) maximum snelheden.. Op dit moment rijd iedereen hier gewoon door op de snelheid die hem (of haar) goeddunkt aangezien er toch niet dynamisch wordt geflitst.. hiervoor moet volgens mij nog een wetje worden aangepast maar de techniek is er al en er wordt getest.

in mijn plan voor de oplossing voor het fileprobleem doe ik hierover twee suggesties:
Om dit toe te kunnen passen moet volgens mij geflitst worden bij de hoogste snelheid van de twee aanduidingen voor en na het flitsgebied (van hoog naar laag moet je al afremmen terwijl van laag naar hogere snelheid wordt je immers geacht weer vaart te maken).

Aangezien deze dynamische aanduiding ook kan veranderen en je toevallig al in dat gebied zou kunnen rijden terwijl de snelheid wordt aangepast zonder dat je dat hebt kunnen zien, heb ik berekend dat er gedurende 1 minuut na aanpassing geen controle zou mogen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar mijn weten is dat alleen zo als de wegwerkzaamheden langer dan 6 maanden er zal zijn en bij die groene infraroodpalen doen ze het zoiezo nooit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding