Is 't (veel) moeilijk(er) inhalen met een rechtsgestuurde auto in NL?

Heeft iemand daar veel ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Het beste antwoord

Mijn voorgangers hebben al uitgelegd, dat je minder zicht hebt, met een rechtsgestuurde auto, als je in wil halen. Vraag is echter: hoe vaak haal je gemiddelde per dag in? In de praktijk is dit helemaal niet zo vaak. We krijgen in het verkeer steeds vaker te maken met inhaalverboden of anders laat het verkeersbeeld inhalen niet toe. Enige inhaalmomenten zijn vaak nog op de snelweg.

Dus ja, je hebt minder zicht, maar nee, in de praktijk levert dit niet echt meer gevaar op, daar je toch niet zo vaak inhaalacties maakt.

Weet uit de praktijk dat je best in een rechtsgestuurde auto kan rijden. Het went bovendien ook erg snel.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je hebt minder zicht op de weg voor je...als je voorligger helemaal tegen de middenstreep aanrijdt kun je dus niet zien of de weg vrij is voordat de helft van je auto al op de linker weghelft is. Beter zicht heb je overigens bij een flauwe overzichtelijke bocht naar rechts.

Je zult dus voor voldoende zicht VERDER achter de voorligger moeten rijden en daardoor , als er ruimte is, meer tijd nodig hebben om die extra afstand die je er achter rijdt ook in te halen.

Overigens wordt het in Nederland steeds meer verboden in te halen dus erg belangrijk lijkt het me niet (meer).

ps. Ik vergelijk je vraag met het rijden met een auto , links gestuurd, in engeland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is zeker wat moeilijker omdat je t.o.v. de weg rechts zit en dus eigenlijk teveel naar links moet gaan om te kunnen beoordelen/inschatten of de weg vrij is voor een inhaal manoeuvre. Dus zou jij je in principe al op de andere weghelft kunnen begeven alvorens te kunnen overzien of deze vrij is. Denk persoonlijk dat je met een rechtsgestuurde auto best wel veilig kan rijden als je de nodige voorzichtigheid in acht neemt en.. BIJ TWIJFEL NIET INHALEN!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwestie van wennen, ik zou me drukker maken over hoe ik makkelijk een kaartje bij de parkeergarage uit de automaat kan pakken. Het rijden met een anders gestuurde auto valt reuze mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zo'n auto gehad? Welke, als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
landrover discovery