Sugesstie's voor een snelle goedkope zuinige auto?

Hallo, ik ben opzoek naar een snelle goedkope zuinige auto. Ook al weet ik dat dit eigenlijk niet echt mogelijk is wil ik het toch zo goed mogelijk proberen. Ik heb al gezocht naar een peugeot 205 Gti of Peugeot 106 XSI dat zijn wel leuke auto's maar die verbruiken iets te veel gemiddeld 1:11 mijn vraag is of er vergelijkbare auto's zijn met minder verbruik.

Mvg,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraagt het onmogelijke, al kan bijna elke auto tegenwoordig 1:15 halen ---Als Je Er Rustig Mee Rijdt!---

Antwoorden (3)

De Suzuki Swift Sport is een snelle leuke auto.
De 1.6 heeft 125 PK met een gemiddelde verbuik van 7,2 l/100km.
Dit is 1 op 16,1 Buiten de bebouwde kom, en 1 op 11,1 binnen de bebouwde kom.

Als je veel snelweg moet rijden is dit een zeer intressante auto.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk een beetje afhankelijk van je budget, en wat je zoekt in een auto.
Voor een snelle en redelijk zuinige auto is een Lotus veelal een interessante optie. Maar deze zullen gezien je zoektocht naar een 205 gti ver boven je budget liggen.
Zelf heb ik ooit een Peugeot 206 1.6 gehad deze was behoorlijk snel en reed zo'n 1 op 16.
Ook binnen je waarschijnlijke budget vallend is een Citroën AX 1.4 deze heb ik ook eens gehad. De 1.4 lijkt vrij klein maar met een gewicht van 750 kg was deze behoorlijk snel en toch zuinig. Je moet bij de citroen dan ook geen hoge topsnelheid verwachten maar met stoplichtsprintjes was ik menig gepimpte golf te snel af.
Het aanbod van een Citroen met een 1.4 liter is echter wel laag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt hier heb ik inderdaad meer aan de Peugeot is een Goede, Ik zal er eens naar kijken nog meer suggesties?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook een Honda civic 1.5 is redelijk rap en niet te dorstig. Maar binnen dit budget moet ook een Mazda 323f passen.
Het zijn natuurlijk geen wereldprestaties die je kan verwachten maar je kan er aardig vlot mee vooruit
Een VW Lupo. Klein en licht, daardoor zuinig. Aardig rap autootje ondanks lichte motor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vooral de Lupo 3L. 1 op 25 makkelijk haalbaar. Het is een diesel, 805 kg, dus de wegenbelasting vanaf 2014 is ongeveer 55 euro per maand.