Wat is er mis met mijn centrale deurvergrendeling?

De centrale deurvergrendeling werkt niet meer aan de bestuurderskant. Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant niet. Aan de bijrijdersstoel werkt het wel.
Auto heeft een afstandsbediening maar deze is defect. Ik heb de auto pas sinds 28/4 maar toen deed dit het wel nog.

Het is een Ford Focus Ghia uit 2000

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
1.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een pasklaar antwoord lijkt mij in jouw geval niet te geven. Toch is op internet wel e.e.a. te vinden.
Kijk even op onderstaande link. Mvg. TX
http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=34418
paulus811
6 jaar geleden
Als je een beetje handig bent kun je de deurbekleding verwijderen, doe dat wel voorzichtig zonder zaken af te breken. Zodra je zicht hebt op de binnenkant van de deur zie je misschien wat het euvel is. Het knopje voor het slot wordt aangedreven door een motortje, wellicht zit er iets klem, of is er een draadje los. Uiteindelijk kan ook het motortje zelf defect zijn. Als je een beetje handig bent kom je met boerenverstand een heel eind bij dit soort problemen, maar overschat jezelf ook niet en ga naar een garage als je werkelijk geen idee hebt.

Antwoorden (1)

Hij is waarschijnlijk kapot en er moet gerepareerd worden door een automonteur
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Erg goed antwoord, hij doet t niet dus is waarschijnlijk kapot....
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja, niet dan? Het zou handig zijn als wij vanaf onze PC en smartphone kunnen zien wat er precies 'mis' is met haar slot, maar helaas dat kunnen we niet. En hierom is het naar mijn mening een beetje een slechte vraag om hier te stellen. Als 1 slot zomaar spontaan opeens ophoudt met goed functioneren dan is hij wss kapot. En dan is er nog maar 1 manier om dat te fixen en dat is er een monteur naar laten kijken. Zelfs als WimKees gelijk heeft, dan kan de monteur dat ook fixen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik vind het ook een beetje plausibel antwoord. Had dan liever een aantal mogelijkheden aangegeven wat er mis zou kunnen zijn. Dat het kapot was, wist de vraagsteller ook wel. Ik geef een min omdat ik jouw antwoord geen positieve bijdrage vind aan het oplossen van het probleem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoezo heb ik geen positieve bijdrage geleverd. Als de centrale deurvergendeling bij een deur kapot is, dan zit er of een draadje los bij de sensor, of er is mechanisch iets gebroken óf losgeraakt. Hoe nutteloos jullie mijn bijdrage ook vinden, het blijft een probleem dat door een monteur moet worden behandeld. Noem gerust een alternatief, maar het enige alternatief wat ik kon bedenken, is dat de vraagsteller zelf eventjes de binnenkant van haar deur open maakt zodat ze zelf kan kijken of er losse of gebroken onderdelen te zien zijn en dan kan ze zelf haar eigen vraag beantwoorden en misschien zelfs haar eigen deur wel fixen. Maarja of dit een 'plausibele' oplossing is...... Dus zolang je zelf geen alternatief kan verzinnen, waarbij geen monteur bij te pas komt, ga dan niet het enige antwoord afkraken omdat het naar jou smaak 'te simpel' is. Ik ben namelijk bloedserieus in mijn antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De vraagsteller vraagt: "Wat is er mis met mijn centrale deurvergrendeling?" en geeft er bij aan wat er mis is. Dus ja: " Dan is hij kapot en moet gerepareerd worden" is jouw antwoord Daarom stelt vraagsteller hier de vraag.wat er mogelijk mis zou kunnen zijn. In mijn reactie op de vraag heb ik een link gezet waar mogelijke oplossingen worden aangedragen. Trouwens ik twijfel niet een jouw bloedserieuze bijdrage op GV. Had ook alleen een min kunnen zetten zonder onderbouwing. Maar vind het netter om een min te onderbouwen. Met vriendelijke groet, TegenXinnig.