Wat is het exacte verschil tussen een condensor, radiateur en intercooler in een auto?

Als ik de info opzoek over alle drie de auto onderdelen, kom ik enkel op drie dezelfde antwoorden.. Is er iemand die hier een korte heldere uitleg over kan geven? Hoe valt het pure verschil aan te geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Antwoorden (2)

Een intercooler koelt de inlaatlucht nadat deze is gecomprimeerd, alvorens deze lucht de cylinder wordt geperst/gezogen.
Een radiator koelt het koelwater van de motor.
Een condensor zorgt dat waterdamp wordt gecondenseert tot vloeibaar water.
Zit in een droogtrommel, niet in een auto.
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@Reddie Condensor KAN echt wel in een auto zitten. Als je een airco hebt.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
http://www.autoairco-marx.nl/auto-airco.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een radiator is een onderdeel van een centrale verwarming.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Inderdaad ANWB, dat had ik nog niet gezien. Radiateur moet het zijn :-)
Condensor is van de airco, radiateur koelt de koelvloeistof en de intercooler de inlaatlucht nadat deze gecomprimeerd is. ^lr