Ik heb een trilling in mijn Volvo V50 1,6 liter uit 2008 met 56000km. Auto trilt bij accelereren en soms bij hoge snelheden. .

Reeds vervangen: bougies + beurt gehad. Velgen en banden zijn helemaal nieuw en 2 x gebalanceerd. en tevens zijn de rechter en linker aandrijfas vernieuwd. . Trillen met optrekken alleen vanaf 1800 tot ca. 2400 toeren. Gasklephuis is schoongemaakt en tevens diverse sensoren schoongemaakt etc. De ene dag trilt hij heel erg de dag erna bijna niet ????
Wat kan er nog meer aan de hand zijn. Hoe warmer de auto wordt hoe erger de trilling wordt (bij hogere snelheden).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2.5K

Antwoorden (2)

Hoe zit het met de riemen ? (Distributie en V snaar)
Misschien dat deze erover slippen ?

Aangezien je bij 1800 en 2400 nog aan het optrekken bent en dus de meeste kracht naar je wielen over probeert te brengen.

Saludos,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijk. De meeste verdachte delen zijn reeds vervangen.
Misschien kan het nog de koppeling zijn indien die een tweedelig vliegwiel heeft ? Heb ik nog maar één maal meegemaakt. Uw garagehouder zal wel zeggen dat hij het dan vanaf stationair moet doen maar dat is niet altijd het geval wijst de praktijk uit.