Is racen schadelijk voor je auto?

als je met 200 kmp/h flink door de bocht scheurt... wat zal er zowat kapot gaan... (of langzaam kapot gaan)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel op het circuit hè ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hehe, jaaa natuurlijk~! op straat rijd ik gewoon heel netjes hoor, :]

Het beste antwoord

Alles is aan zwaardere krachten onderhevig en heeft dus meer te lijden: banden, ophanging, schokdempers, motor, remmen etc.

Toegevoegd na 29 minuten:
lagers, stuurinrichting, fusee kogels, uitlaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je banden gaan waarschijnlijk sneller kapit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is altijd schadelijker dan rustig rijden, maar het ligt aan het type auto hoe schadelijk het is. Een Ferrari is hier natuurlijk beter tegen bestand dan een standaard auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 200 door een bocht flinke planne kijk uit voor bomen maar je banden gaan der aan je blok zal sneller slijten en sneller problemen vertonen en je fuse kogels zullen het begeven als je het goed doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of racen met je auto schadelijk is voor je auto???idd dat is zeker schadelijk en voor jou kan het DODELIJK ZIJN!!kom ze regelmatig tegen tussen de vangrail en dat ziet er niet lekker uit!!!

Hard ....maar ....waar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 200 km kan je sowieso niet door een bocht, zelfs niet bij de F1. en als je het niet gelooft? zou het gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onzin, een goed onderhouden auto die dit soort snelheden kan halen, kan het prima aan. Alles wordt wel zwaarder belast maar die snelheid is maar tijdelijk. Ik doe het wel vaker in Duitsland en er gaat niks kapot hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom word er zomaar vanuit gegaan dat deze persoon raced of wil racen op de openbare weg ?
Misschien rijdt hij/zij wel gewoon op een circuit of wil gaan rijden op een circuit.

Racen is wel schadelijk voor je auto,zeker als je wagen standaard is.
Alle rubbers zijn niet berekend op het scherpere bochtenwerk met hogere snelheden.
De meeste race/driftwagen worden dan ook voorzien van PU bussen.
Een standaard auto zal ook meer klappen krijgen aangezien de schokbrekers ook standaard zijn,als je een schroefset of iig een stugger set eronder hebt he je minder bodyroll en dus minder tankslappers als je de bocht uit komt en dus veel minder kans om de macht over het stuur te verliezen.

Sowieso ligt het ook gewoon aan welke auto je hebt.
Het ene merk kan mee hebben als het andere merk.
Laten we het verschil nemen tussen Opel en Honda ;-) dan weet de meerderheid wel welk merk bet makkelijkst overleeft op de circuits haha.

Maar sowieso krijgt elke wagen op zn donder,sowieso motorisch maar hoe beter je dat regelmatig onderhoud hoe langer het allemaal meegaat ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je dit op de openbare weg bedoelt. Dit is ook weer van zoveel factoren afhankelijk...
Het aantal graden van de bocht, je type wagen, hoe vaak je dat doet, het weer, het wegdek...
1 ding staat vast, er is zeker meer kans op schade of snelle slijtage aan bijna elk onderdeel van het onderstel en je ophanging. Natuurlijk je banden niet te vergeten.

Wat er ook flink stuk kan gaan is je relatie met de politie, en als het misgaat je eigen leven, dat van passagiers en al wie je tegenkomt als je auto oncontroleerbaar wordt en je crasht.

Genoeg dingen om die bocht gewoon rustig te nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En het bijzonderste is misschien nog niet gezegd. Wie bij deze hoge snelheden zo rijdt kan makkelijker over de kop gaan en gewone wagens hebben geen rolkooi en dubbele spangordels en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je banden zullen gaan slijten veel sneller dan normaal en de remblokken slijten ook 2 x zo snel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je je auto nodig hebt dan zal dat nooit doen of er staat 400 euro op het spel en je rijbewijs kwijt