vervaldatum apk 17-02. camper komt 02-04 uit de stalling. Apk keuring bij RDW is 04-04-2011 mag ik rijden op de openbareweg

camper wordt 01-04-2011 weer uit de schorsing gehaald.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

nee dit mag niet, geen APK is geen APK dus nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Officieel mag dat niet. Je mag wel eerder (30 dagen) maar niet later.
Het is trouwens gekoppeld aan de houderschap maar als je niet aangehouden wordt of geflitst is de kans dat je daarvoor een boete krijgt is wel heel klein.

Echter als er iets gebeurt en de oorzaak ligt aan een mechanisch defect dan kan jouw verzekering weigeren uit te betalen en kun je een fikse boete verwachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag na het verstrijken van de uiterste keuringsdatum die op het laatst afgegeven keuringsbewijs staat, niet meer met de auto op de weg komen.

DE ENIGE UITZONDERING op deze regel is als je aan kunt tonen dat je via de kortste weg van huis uit onderweg bent naar de keuringsinstantie. Dit zal uiteraard door de dienstdoende agent worden gecheckt. Rijden zonder geldige apk is strafbaar en levert onherroepelijk een fikse bekeuring op. Neem dus geen risico en maak ruim op tijd een afspraak voor de apk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag bij deze uitzondering wel, alleen als je op weg bent naar degene die je APK gaat keuren. Dit moet ook aantoonbaar zijn. Als dit niet het geval is en je wordt aangehouden, dan is de boete niet de minste!