Hoe zorg ik er voor dat de autodeuren morgenochtend open gaan?

Het is mooi weer dus tijd om die vieze auto te wassen, maar het gaat vannacht vast weer vriezen en zit er vast water in de rubbers al maak ik ze zo droog mogenlijk. Wat kan ik er nog meer aan doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Het beste antwoord

Let wel op dat je ZUURVRIJE VASELINE neemt, anders tast het je rubbers aan!

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.bootland.nl/zuurvrije-vaseline.html

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.gerritse.nl/Lijmen__kitten__purschuim_en_chemische_producten/Smeermiddelen/Smeermiddelen_meer/219519/vaseline_zuurvrij_200_gr/

Toegevoegd na 3 minuten:
Of in spuitbusvorm: http://www.fietspunt.nl/shop/showarticle.php/artid/209004/name/Motip_vaseline_spuitbus_400_ml.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Vasaline op de rubbers smeren....

Toegevoegd na 1 minuut:
* vaseline.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de rubbers insmeren met siliconenspray, vaseline, of gewoon een olie zoals bv. zonnebloemolie of olijfolie.
Je zult zien dat dat echt helpt.

Toegevoegd na 2 minuten:
En het is goed voor de soepelheid van het rubber. Het droogt dan niet zo snel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas op met siliconenspray. Wanneer je dit op de lak krijgt kun je er nooit meer wat aan doen kwa spuitwerk, mocht dit ooit nodig zijn.
De deurrubbers met vaseline inspuiten of in smeren
dat is eigenlijk het beste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begin met het droog maken van de sluitende delen.
Daarna kan je met olieen gaan werken.
Als het nat is vriezen ze ook met olie vast
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Talkpoeder en dat lukte en is goedkoper dan vaseline.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vanmiddag de auto gewassen, daarna de deurrubbers goed droog gemaakt. Moet morgen dus geen probleem te zijn om de deuren te kunnen openen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dun laagje vaseline op de rubbers smeren en wat ook goed werkt:
duw morgenochtend als de deuren vast gevroren zitten,even de deur tegen de stijl/rubbers aan...snap je?
door de druk komt hij ook los....