het dashboard waarschuwingslampje (het uitroepteken) brandt van peugeot 406, wat kan dat betekenen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
16.3K
Antoni
8 jaar geleden
Is dat een driehoek met daarin een uitroepteken?
Antoni
8 jaar geleden
Uit welk jaar is je auto? Op internet vind ik verschillende handleidingen van de Peugeot 406, uit verschillende jaren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/

Antwoorden (1)

Het lampje dat een uitroepteken uitbeeldt binnen een rondje, en waaromheen dan twee haakjes staan, is het lampje dat iets kan aangeven over de remmen.
http://s908.photobucket.com/user/406executiveHDI/media/IMG00508-20110116-1629.jpg.html

Meestal blijkt dan dat de handrem nog aangetrokken is (of een beetje aangetrokken is, dus niet geheel los staat).

Maar als tegelijk daarmee het grotere opvallende “STOP” balkje brandt, terwijl de handrem wel degelijk gelost is, dan duidt deze combinatie op een veel te laag remvloeistofpeil. Daardoor kunnen de remmen uitvallen en daarom is rijden dan absoluut uit den boze: takelen en naar de garage! Of eventueel zelf remvloeistof bijvullen, maar dat moet zorgvuldig gebeuren (er mag helemaal geen vuil in komen), en dán moet er ook naar de oorzaak van de vermoedelijke lekkage gezocht worden.

En wat ook nog kan: als het “uitroepteken”lampje tegelijk brandt met een soortgelijk lampje dat een slippende auto uitbeeldt, dan duidt dit op een storing in het anti-blokkeersysteem. Dan kunt u nog wel zelf naar de garage rijden, maar dient u daarbij wel te zorgen dat u zo rijdt dat u nergens erg hard zult hoeven remmen, want dan zou de auto gemakkelijker dan anders in een slip kunnen geraken.

Toegevoegd na 7 minuten:
Indien in het laatste geval ook het "STOP" balkje brandt, dan geldt weer: stoppen en zo niet verder rijden!

Maar uw vraag lijkt te slaan op alleen het ene lampje met het uitroepteken, dus dan zou het alleen die handrem kunnnen zijn.
Bordensteker