Is het slecht voor je auto om de cruisecontrol heel vaak achter elkaar aan en uit te zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
3.4K

Antwoorden (3)

Nee, dat is geen probleem. De electronica zorgt er voor dat je naar de juiste snelheid gaat en dat is precies hetzelfde als dat je gas geeft met je gaspedaal.
paulus811
11 jaar geleden
Die schakelaar is er voor gemaakt om hem te gebruiken. Bij een automaat is het al helemaal geen probleem, bij een hand geschakelde auto is het wel zaak om de juiste versnelling te kiezen als je de memorie schakelaar gebruikt.
Hij gaat anders zo hoog in zijn toeren zitten, want hij wil tóch naar de ingestelde snelheid.
jc54
11 jaar geleden
je vraag is nog te Subjectief, want “VAAK” is bij iedereen verschillend, doe je hem dan 10x per minuut aan&uit, 30keer of 100 keer?
10keer per minuut zal geen probleem zijn, maar 100keer kan het de Elektronica van de auto aardig moeilijk maken, ook het verbruik zal hierdoor niet positief beïnvloed worden
Zelf rij ik in de stad bijna altijd op de Cruise-Control, (terwijl zelfs de ANWB dit afraad), mij bevalt het echter uitstekend