Ik ben op zoek naar een 2e-hands auto met plaats voor 7 personen, kan iemand hier merk en type vermelden zodat ik weet waar ik naar kan kijken?

Volgend jaar wordt mijn Golfje belastingvrij en ik begin nu toch echt ruimte te missen.
Nu wil ik dus gaan sparen voor een andere auto voor erbij (de Golf kost me straks weinig).
Nu zie ik die 7 persoonsauto's en dat lijkt me wel wat.
Nu wil ik beginnen met uitzoeken welke er zijn, wat de prijzen zijn en wat ze in de wegenbelasting kosten.
Verder nog hoe zuinig ze rijden en of er mankementen bekend zijn of dat soort dingen.
Ik begin vast met sparen en het uitzoeken, en misschien heeft iemand hier tips?

Merci!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@DfTg, yepz, zou eigenlijk eerder zijn, maar is volgend jaar nu. Merci allemaal!!

Antwoorden (8)

Tja de moeder van alle 7-persoonswagens blijft natuurlijk de Renault Espace. Je kunt die al krijgen vanaf 500 euro. Afhankelijk van je budget kan je dan toch een aardige auto kopen. Als je een oude koopt, betaal je ook geen wegenbelasting.

Kijk eens op Marktplaats:

http://kopen.marktplaats.nl/auto-s/renault/c146.html?xl=1&ds=to%3A%3Bl1%3A91%3Bl2%3A146%3Bpm%3A%3Bpa%3A%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Bosi%3A2&ppu=0&ts=1&postcode=Liskwartier%2C%20Rotterdam&aw%5B50%5D%5B0%5D=325&p=1&pmax=5000
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Citroen evasion is ook een mooie optie dat is een 8 persoons auto
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Peugeot 806, fiat ulysee...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ford Galaxy. Zuipt helaas wel als 'n dolle.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Opel Zafira heeft ook ruimte voor 7 personen, achterin zijn 2 stoelen die indien niet nodig zijn in de vloer kunnen worden opgeborgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou gaan voor de Opel Zafira. Op geen enkel front een hele dure auto (natuurlijk duurder dan een golfje). Maar de auto is niet al te zwaar rond de 1200 kg afhankelijk van welke versie je pakt.
Dit is inderdaad een 7 zitter achterin zitten 2 opklapbare stoelen (helaas is de beenruimte vrij minimaal, maar dat is met alle auto's in dit segment).

Persoonlijk zou mijn voorkeur uitgaan naar de 2.2 liter versie. Niet alleen omdat zijn prestaties beter zijn (behalve het verbruik maar dat is vrij minimaal) ook omdat hier een distributie ketting in zit in plaats van een riem scheelt veel onderhoudskosten. De onderhoudskosten zijn ook vrij minimaal omdat Opel altijd voldoende onderdelen uitbrengt maar ook omdat er meer dan genoeg op de sloop zijn, en de auto technisch relatief eenvoudig in elkaar zit t.o.v. een Franse auto uit dit segment.

Voor het verbruik begroot een 1 op 10. Met de huidige benzine prijzen zou een LPG versie misschien wel fijn zijn maar dat is rekenen of het rendementvol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hebben jarenlang een mitsubishi spacewagon gehad. We hadden alle 7 een eigen plekje en hadden weinig tot geen mankementen. Je kan het treffen met een auto of niet. Probeer voordat je de auto koopt de auto na te laten kijken door een garage die jij vertrouwd of laat het voertuig keuren bij de ANWB. Op die manier weet je in iedere geval wat je koopt.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Dacia Logan MVC: maximale 7 persoonsruimte voor 'n minimale prijs....