maakt het wat uit als mijn auto op mijn naam staat, mara de verzekering op mijn moeders naam?

nu de benzineprijs omhoogschiet heb ik bijna geen geld meer over voor mezelf. Puntje kostenbesparing, ik heb maar 1 schadevrij jaartje, mijn moeder heeft er veel meer, als ik de verzekering afsluit op haar naam ben ik 50 euro pm minder kwijt. De auto schorsen of wegdoen is geen optie ivm studie. Moet ik hiervoor de auto op haar naam schrijven of maakt het niks uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet welke autoverzekering je hebt, maar misschien moet je ook eens shoppen naar een goedkopere. Sommige autoverzekeringen zijn wel 3x zo duur als andere.

Het beste antwoord

Heel vreemd al die antwoorden hier. Ik heb namelijk al jaren de auto van mijn dochter op mijn verzekering.
De auto moet WA verzekerd zijn en de kantekenhouder is daar persoonlijk voor aansprakelijk maar wie de auto verzekerd is niet van belang.

Los daarvan als je een beetje shopt begin je al met 40% no-claim korting en er zijn zelfs verzekering maatschapijen die korting geven op een offerte van een andere maatschappij dan ben je met 3 x een offerte aanvragen al aardig op weg naar meer korting.
Beetje afhankelijk van je leeftijd maar toen mijn vrouw een auto kreeg begon ze ook met een fikse korting op die manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@hansv; daarom zei ik ook "afhankelijk van je leeftijd"
Soms is het interessant om de auto voor een tijdje bij een ouder persoon (vader of moeder) te verzekeren als je dan wat ouder bent en wel in aanmerking komt voor starterskorting kun je hem overzetten op je eigen naam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 't ook vreemd ja. Onze auto staat op mijn naam en is verzekerd op de naam van m'n vrouw.

Andere antwoorden (5)

De verzekering moet op dezelfde naam staan als de auto.

Je moet dus je auto overschrijven op naam van je moeder.
Zij loopt dan wel het risico voor haar schadevrije jaren, als jij schade veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van dat risico voor haar schadevrijejaren kan meevallen, als ze de juiste verzekering heeft. Bij Ditzo bijvoorbeeld worden je schadevrije jaren nooit minder. Je mag per jaar één schade hebben en dan worden ze gewoon nog geteld. Heb je 2 of meer schades, dan wordt dat jaar er niet bij geteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klopt overigens ook niet dat de verzekering op dezelfde naam moet staan. Onze auto staat op mijn naam, maar is verzekerd op die van m'n vrouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is zo Widar.. ik heb ook al jaren de auto's van mijn partner op mijn naam verzekerd omdat ik meer schadevrij heb opgebouwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, ik heb geen schadevrije jaren ;)
De verzekering moet op naam staan van degene op wiens naam de auto staat.
Geef daarbij wel op dat jij de regelmatige bestuurder bent.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, je kan gewoon een auto van iemand anders verzekeren.
het lijkt mij dat je autoverzekering op naam staan
dus als eigenaar en bestuurder
als je de verzekering op je moeders naam laat zetten dan is zij de enige die schade kan claimen.
Als ook zij de bestuurder is en de schade veroorzaakt heeft
als jij rijdt en een ongeluk krijgt wordt er gewoonweg niet uitgekeerd.

wellicht dat je je als extra verzekerde kan laten inschrijven maar dan gaat je moeder premie ook omhoog
omdat jij natuurlijk een jongere bestuurder bent dus wellicht kost dat zelfs meer

denk dat het niet opgaat deze vlieger.
13 jaar geleden
Ha, die Thesaltturner;

Natuurlijk zul je op korte termijn wat besparen door het kenteken over te laten schrijven en de auto te verzekeren op naam van iemand die meer schadevrije jaren heeft, maar op termijn snij je jezelf misschien in de vingers omdat het zo wel duur blijft om een auto op je eigen naam te verzekeren. Met elk jaar dat je rijdt stijgt de no-claimkorting en dat kon op termijn wel eens goedkoper blijken dan de besparing die je nu hebt. Een rekensommetje dat je alleen zelf kunt maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij kunt gewoon de verzekering op haar naam hebben en de auto op eigen naam,ik heb het sinds kort andersom,auto op moeders naam en verzekering op eigen naam.
Verzekering is er volledig van op de hoogte en zegt dat dat gewoon kan.

Echter denk ik wel dat je moeder een eigen risico heeft nu als je schade rijd...informeer daar even goed over vij de verzekering !