Startproblemen VW Caddy 2 ltr. DSI

Zojuist probeerde ik mijn auto te starten. Maar zo snel het bewuste spiraallampje uit was en de sleutel door draaide hoorde ik een ratelend geluid.

Iemand een idee wat dit voor een probleem kan zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

meestal is het de accu, maar als het echt een ratelende geluid is dan kan het ook de startmoter wezen.
zit er genoeg accuvloeistof in?
probeer je auto met startkabels te starten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag me niet om uitleg, maar de accu had 44 EN terwijl die 540 EN nodig heeft. Straks even terug naar de garage om te kijken, of en wat het stroomlek is...

Andere antwoorden (2)

Draait je startmotor de motor rond? Of hoor je alleen de startmotor tikken? In het laatste geval denk ik dat er te weinig stroom in de accu zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag me niet om uitleg, maar de accu had 44 EN terwijl die 540 EN nodig heeft. Straks even terug naar de garage om te kijken, of en wat het stroomlek is...
Ik dacht dat je die nieuw had/hebt.
Start ie wel?
Wat zou kunnen is dat de bendix niet helemaal naar buiten komt, maar dat is eerder een slijtage probleem en komt niet voor bij nieuwe.
Zit er een ratelslang onder de motorkap verstopt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag me niet om uitleg, maar de accu had 44 EN terwijl die 540 EN nodig heeft. Straks even terug naar de garage om te kijken, of en wat het stroomlek is... En nee... Geen ratelslang onder de motorkap. Wel twee tuinslangen achterin voor mijn 'Osmose unit 300'...