Hoe weet ik of mijn auto gechipt is?

Ik rijd een Audi A3 1.9 TDI uit 1999. Ik trek best vlot op en haal het verbruik vaak qua fabrieksopgave, daarom vermoed ik dat mijn auto gechipt is, op welke manieren kom ik er achter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K

Het beste antwoord

Je dealer kan de software uitlezen en aangeven of er sprake is van chiptuning
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een gewone dealer ook of alleen een merk dealer? In dit geval Audi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle autobedrijven hebben tegenwoordig uitleesapparatuur. Maar soms is er geavanceerde software nodig om speciale dingen uit te lezen. Dan kan het dus alleen bij de merkdealer of bij een tuningsbedrijf. Vraag van te voren even en wat de kosten zijn. Ik was nl voor het uitlezen van een storing in mijn Megane aangewezen op de merkdealer of een tuningsbedrijf. Want mijn eigen algemene garage kon het niet. En het tuningsbedrijf was bijna de helft voordeliger dan de renault dealer.