Hoe stel ik mijn auto veilig als een ander mijn sleutels vindt en mijn auto weet te vinden?

Ik ben mijn sleutelbos verloren in de sneeuw.... De autosleutel zit er aan, en als je op het knopje zou drukken vanaf 25 meter knipperen de autolichten: " Joehoe, hier ben ik!" Is er een manier om onze auto veilig te stellen? We hebben geen garage. ( We hebben nog wel de reservesleutel, uiteraard.) Ik heb stille hoop dat mijn sleutels naar het politiebureau worden gebracht. We hebben een Volkswagen Golf variant. Hoeveel kost het om een nieuwe sleutel te bestellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Accu losmaken is een optie, wel zeker weten dat alle deuren dicht zijn als je wegloopt, de centrale vergrendeling doet het dan natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het is de vraag waar je er nu aan komt maar als je een los stuurslot (zo'n gele of oranje stang) op het stuur zet ziet iemand gelijk dat hij er niet mee weg kan rijden
12 jaar geleden
Ga morgen gelijk naar een caravanhandel en koop er een wielklem. Hopelijk komen na de dooi ook de sleutels terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je ongeveer waar je je sleutels bent verloren? Dan zou je ze terug kunnen vinden met een hark - als je die hebt. Blijven ze zo aan hangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Woutjuh Woutjuh toch... hoe vaak moet ik nou nog zeggen dat je alléén op de PC naar GV mag hahahaha! Dankjewel marjanne, das lief! :)
Als je de reservesleutel wel hebt kun je dus zowiezo de auto een heel eind weg gaan zetten, waar ze hem niet meer verwachten.
Succes met het zoeken naar de sleutels !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja als je de sleutels niet terugvindt zit er niks anders op dan alle (echt alle) sloten en transponders te laten wisselen.
Een dure zaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De prijs van een nieuwe sleutel is afhankelijk van het soort en type! Heb je er 1 waarbij er een chip is geplaatst voor de startonderbreker, of een gewone zonder iets.

De accu losmaken/verwijderen is een goede optie die al genoemd is.

Een andere manier zou zijn om buren te vragen om jouw auto compleet in te sluiten door andere auto's erom heen te parkeren.

Eventueel een zekering verwijderen, waardoor de voeding wordt onderbroken.

Of de auto parkeren, ver weg vanaf de plek waar de sleutels zijn verloren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een nieuwe sleutel + laten inlezen bij, en door, de dealer kost ongeveer 150 tot 250 euro. Een stuurslot of wielklem zou een goede oplossing zijn ter preventie. Deze zijn bvb verkrijgbaar bij Halfords of andere autospeciaalzaken.
Als ik u was zou ik ,als de auto niet iedere dag gebruikt wordt, de Golf in de straat bij bvb een kennis parkeren, totdat de sleutel is gevonden. Daar zal hij een stuk veiliger staan.
Als u de sleutel niet vindt , zal het altijd een risico blijven wanneer u de sloten niet laat vervangen.
Sloten vervangen (incl werkende transponder/ afstandsbediening) is een dure klus. Denk aan 1000 euro of meer. Voorlopig is het belangrijk goed te zoeken, na te denken waar hij kan liggen , wie hem kan hebben en bij het politiebureau te informeren. Ik wens u heel veel succes! Mvg.

Toegevoegd na 52 seconden:
Je accu loskoppelen kan ook geen kwaad =)