Waarom meldt de ene radiozender wel flitsers en de andere niet?

Ik zit zelf voor mijn werk op de weg en switch vaak naar andere radiozenders om de flitsers te horen. Ik kan me voorstellen dat dit sommige radiozenders luisteraars kost.. dus waarom de één wel en de andere niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Het is met name BNR die daarmee al lang aan de gang is. Ze speculeren dat ze daarmee met name de autoradioluisterende consument aan zich binden. Aangezien de luisteraars ook zelf de flitsers kunnen melden schept dat een band.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessant antwoord +1
Om dezelfde reden dat de ene radiozender klassieke muziek draait en de andere Top 40: die zenders hebben ieder een andere doelgroep.

Mensen die niet in de auto zitten, luisteren weer liever niet naar fileberichten en flitserinformatie, switchen weer naa een andere zender als ze de hele tijd naar die berichten moeten luisteren.