welke bandendruk moet ik hebben ?

ik heb speciale spaakvelgen en er staat op " max presure 5.1psi" welke druk moet ik dan op de autoband hebben ? (het liefst in bar)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
7K

Het beste antwoord

hallo

zo te zien heb jij oz racing velgen van 17 inch onder een renault zitten met pirelli banden van 205/55/17

verbeter me maar als het niet zo is !!! want ik kan het niet goed zien op de foto het kan net zo goed een ford zijn

maar hoe dan ook

rijd naar de benzine station en zet de bandenspanning op 2,5 bar rondom !!!

aangenomen dat het benzine station binnen de 5 kilometer van je huis afzit

doe je dit thuis met koude banden zet ze dan op 2,2 bar

dan zit je op een goede bandenspanning
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat 5.1 psi is de maximale druk, maar ga gewoon uit van de druk die je voertuigboekje / sticker in de deuren aangeeft..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd daar kun je de druk vinden. plus 1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op de sticker/instructieboekje is de druk voor standaard velgen zoals de auto geleverd is.
Hmm, dat is wel gek. Ik heb een omrekentabel opgezocht (zie link). Daarin staat dat 14.6 psi overeenkomt met een druk van 1 bar. Dus 5.1 psi staat dan gelijk aan 0,35 bar. Dat lijkt me wel erg weinig. Het zou nog kunnen dat het 51 psi is, zonder puntje? In dat geval komt je rond de 3,5 bar, maar dat is wel weer erg veel.

Als je het zeker wil weten zou ik het even navragen bij de garage.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.1 psi is wel heel erg weinig (minder dan 0,5 bar).
Je hebt andere wielen en andere banden gemonteerd, dus je mag niet meer uitgaan van de bandenspanning die de autofabrikant opgeeft, want dat is voor origineel materiaal.
Ga via onderstaand link naar de band met de juist maataanduiding, dan vind je daar de bijbehorende bandenspanning.
http://www.conti.nl/auto/personenwagenbanden/
jc54
11 jaar geleden
5.1psi is inderdaad wel heel weinig. 51psi is 3,5 bar en dat is opzicht best mogelijk omdat het over een maximale druk gaat. Dus gewoon even navragen welke druk je nodig hebt en niet boven de 3.5bar komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@vissert4: Van mij een +
Als je naar de gemiddelde diagonaalband kijkt dan zie je die 'bolle wangen' Deze band heeft weinig hoogte en denk dan ook dat een druk van 3,5 bar niet abnormaal hoog is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, altijd kijken naar gewicht en afstanden die je rijd en daar de druk op afstemmen.