Ik wil graag deze auto (zie extra uitleg) importeren naar Nederland wat kost dat en waar dien ik rekening mee te houden?

En wat kost zo'n auto in de verzekering en wegenbelasting?
Een Ford Crown Victoria bj 1993.

Het is deze auto..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/?cmd=ViewItem&_trksid=p3984.m1423.l2649&item=250942730542&sspagename=STRK%3AMEWAX%3AIT

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Ik weet niet of dat verstandig is, omdat je aangeeft: wat kost dit in de wegenbelasting/verzekering. Je mag met dit voertuig niet op de openbare weg met die bestickering en zwaailamp. daarnaast kun je rekenen op +-1500 euro transport kosten. invoerkosten: +-200 (excl. andere koplampen en BPM) verzekering ligt heel erg aan de leeftijd van jou zelf: als je jong bent moet je ook maar een verzekeraar vinden die jou met een V8 wilt laten rijden. en wegenbelasting: ik gok dat ie ongeveer 1800 kilo weegt dan kost het 1036 euro P/J.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat het importeren kost weet je blijkbaar al, al vind ik het bedrag wel aan de lage kant.

Iets waar je hier in NL wel goed rekening mee moet houden is dat er mogelijk geen typegoedkeuring aanwezig is voor een dergelijke auto en dan kan de keuring aardig in de papieren lopen.En als er wel een typegoedkeuring is afgegeven moet je auto identiek zijn aan een standaard Crown Victoria en aangezien dit een politieuitvoering is kan dat wel eens tegenvallen.

BPM ben je altijd verschuldigd. Het bedrag wordt welliswaar steeds lager maar er blijft altijd een restbedrag over helaas.

De wegenbelasting is enigzins afhankelijk van de provincie waar je woont en de verzekering is ook een persoonlijke kwestie.

Ik zag overigens dat deze auto wel een aanrijding aan de achterzijde heeft gehad en sinds hij in handen van de huidige eigenaar is lijkt hij geen garagebezoeken meer te hebben gehad. (tenminste, sinds '97 is de historie een vraagteken)