Ik kom steeds vaker auto's tegen met een witte kentekenplaat en een lange antenne op het dak wat zijn dit voor auto's en wat doen deze?

de kenekenplaten zijn geen bekende of gewone kentekenplaten, ze zijn daadwerkelijk anders. de antenne is extreem lang en groot.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
9.3K

Antwoorden (5)

Waarschijnlijk worden deze autos geexporteerd naar het buitenland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zijn dat Polen. De antenne is van een '27mc bakkie'. Daar kunnen ze onderweg met meerdere auto's onderling mee communiceren zonder kosten te maken. Werkt tot op een paar km. Vrachtwagenchauffeurs gebruiken, of gebruikte, die ook veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het bedrijf van mijn vader maakt kentekenplaten enzo, en vroeger werden die altijd op aanhangwagens gedaan. tegenwoordig niet meer.
je kunt er in ieder geval vanuit gaan dat het een beetje illegaal is om zo'n plaat op je auto te hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt niet helemaal. Op een aanhanger met eigen kenteken wordt inderdaad een witte kentekenplaat gedaan, maar ook een exportnummer, of ook een tijdelijk nummer van het RDW is wit.
dit is verre van ilegaal
de kentekenplaten zijn "export"platen en worden (masaal)gebruikt door meestal oost Europeanen als ze hier op de automarkt een auto hebben gekocht
de verzekering op deze auto geldt voor een aantal dagen ,en daarna moet de auto in het eigen land verzekerd worden

de antennes zijn inderdaad voor het onderling praten met 27mc apparatuur gedurende de reis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk is dat kenteken een exportkenteken (voor auto's die nog wel een geldig nederlands kenteken hebben) of een zogenaamd transitokenteken (die hebben geen geldig nederlands kenteken, dus op doorvoer door Nederland zijn). Het zijn beide een witte plaat met zwarte cijfers en letters: 1 cijfer gevolgd door 2 letters met daarachter een combinatie van 3 cijfers en/of letters.