Past de maximale snelheid van de trajectcontrole zich aan, aan filevorming?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Auto's
2.8K
ronron1212
6 jaar geleden
Waarom zo dat moeten?

Antwoorden (1)

Als de trajectcontrole zich op de zogenaamde AID (Automatische Incident Detectie) zou aanpassen, zou men in paniek op de rem trappen als ze oplichten. Bovendien zou het CJIB bedolven worden onder de bezwaren, omdat er altijd discussie zou zijn of er nou 50, 70 of niets getoond werd.

Als laatste: de AID (die 50km/h toont) slaat pas af, als een bepaalde hoeveelheid verkeer harder dan 55km/h rijdt. Men moet dus een overtreding maken om de filedetectie uit te krijgen.

Alle bovenstaande factoren, maken dat het een heel slecht idee zou zijn om de trajectcontrole zich automatisch aan te laten passen. En dat gebeurt dus ook niet.