Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Iemand ervaring met hybride auto's (niet de prius aub)? Ben vooral benieuwd hoe ze rijden (vooral de acceleratie)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
732
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom niet de Prius? Kan je anders je vraag wat duidelijker specificeren, bijvoobeeld van welke auto je het dan wel zou willen weten?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je geeft helaas niet aan waarom je het niet van een Prius wil weten. Er zijn naast Honda en Toyota (Lexus daargelaten) niet heel veel andere hybride auto's op de Nederlandse markt.

Ik heb zelf (een beetje) ervaring met de Prius. Ik vind de auto heerlijk optrekken, maar ik ben geen pittige rijder. Ik zou het ook niet slim vinden om in een auto die gemaakt is om zo zuinig mogelijk te rijden heel hard (onzuinig) op te trekken. Het gaat gewoon erg soepel en dat vind ikz elf prettig.

Bij acceleratie worden hybride auto's geholpen door de electromotor. Dit zou het optrekken verbeteren. Maar dat is ook nodig, want de benzinemotor die er in zit is heel licht. Van de Honda Insight is bekend dat deze niet heel vlot optrekt. Maar daar worden ze ook niet voor ontworpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een Prius is geen auto voor mij, helaas is er nog niet echt super veel keus, maar goed je antwoord is duidelijk genoeg, dank je wel

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding