groene aanslag verwijderen van cabriodak

Ik, of liever mijn vrouw, heeft een cabriootje. Het is een Megane uit '98 met een PVC kap. Helaas kunnen we deze niet binnen stallen, het resultaat hiervan is dus behoorlijk wat groene aanslag op het dak, en dan vooral op de non-woven randen. Nu de lente weer in aantocht is, willen we dit schoonmaken.

gaat dit met anti-alg, of groene aanslag verwijderaar of tast dat het PVC en de andere materialen van het dak aan ?

Wie weet iets hierover ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Het beste antwoord

Met een sopje van Biotex moet het wel lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zachte borstel en schoonmaakmiddel ben bang dat ander spul id je dak aantast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik hiervoor Dasty van de Wibra. Het wondermiddeltje even laten inwerken en werkt gelijk! Wel goed naspoelen.
Ik gebruik het ook altijd voor mijn dakje. En voor nog veel meer lastige schoonmaakwerkjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag aan een autodealer of er bij jullie een auto poets bedrijf in de buurt is. Zij kunnen het dak weer schoonkrijgen of, als je vrouw daar zin in heeft, een schoonmaakmiddel verkopen welke speciaal voor kunstofdaken is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de caravandealer een fles tentenreiniger halen en een fles om hem weer waterdicht te maken.
Werkt hier prima en doen het met 1 fles (afhankelijk van het weer) 2 x per jaar dan gaat een liter een jaar of 4 mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn speciale reinigers en beschermingsmiddelen op de markt. Zie cabrio specialisten als Cabriocare.
Algemene schoonmaakmiddelen kunnen schade aan uw kap veroorzaken.