Ik sta stil op een kruisvak en tegenpartij rijd tegen mij aan..wie is er fout??

Toegevoegd na 1 minuut:
ik ben gister betrokken geweest bij een auto ongeluk, wij kwamen van een uitrit rijden en daarna op een kruisvak stil te staan en er komt ineens een auto van links hard inrijden terwijkl ik al 5 sec. stil sta op de doorvoersdtrook, stoplichten rechts van mij stonden op rood en tegenpartij gaf ons de gelegenhied niet om over te steken terwijl voor het kruisvak al auto's stonden..nou is dus mijn vraag wie er fout is? ik of hij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Het beste antwoord

Als jij stil staat, dan is de tegenpartij fout al sta je aan de verkeerde kant van de weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat dacht ik dus ook, maar ik hoor ook verhalen dat ik fout kan zijn omdat ik daar niet mag stilstaan, ik stond er maar een paar seconden trouwens om te kijke of er nikas aan kwam van rechts (het weer was slecht)

Andere antwoorden (3)

Ha, die Gast10437;

Als je door middel van getuigenverklaringen jouw verklaring dat je stil stond kunt hardmaken ligt de schuld bij de andere partij. Iemand die een stilstaand voeruig aanrijdt is vrijwel altijd fout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij mag je op een kruisvak niet stilstaan en zou jij in theorie fout zijn. Maar dit zijn altijd lastige situaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel simpel. Een stilstaand voortuig neemt niet deel aan het verkeer en is dus nooit aansprakkelijk bij schade (het voertuig/bestuurder doet namelijk niets). Wel kan je een bekeuring krijgen voor de plaats als je verkeerd stil stond.