Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe oud moet je zijn om een auto te kopen?

hoe oud moet je zijn om een auto te kopen, dus ik praat alleen in bezit zijn van een auto met of zonder kenteken maakt niet uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Er zijn geen leeftijds limieten aan het op je naam hebben van een auto. Hierin mag je alleen niet zelf rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
om een auto op je naam te laten zetten moet je je rijbewijs hebben. Laat je hem niet op je naam zetten (dus auto zonder kenteken) is er geen leeftijd aangebonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet minimaal 18 jaar zijn om een auto op naam te kunnen zetten. Je kan je legitimeren met een rijbewijs of een paspoort (id-kaart) met een uittreksel uit de GBA. Zolang je geen 18 bent, kun je geen auto op naam zetten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een auto kopen en vragen of een van je ouders hem op zijn of haar naam zetten, kan natuurlijk altijd. Al ben je bij wijze van spreke vijf jaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schreef ook: "bij wijze van spreken". Je hebt gelijk dat iemand van vijf niet handelingsbekwaam is, maar iemand van zeventien kan ook echt geen auto op nam zetten. Zie mijn bron.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding