Hoe lang gaat een accu mee? Mijn auto start moeilijk bij koud weer. Er is 2,5 jaar geleden een nieuwe accu in gezet.

Het betreft een Peugeot 206 benzine. Ik rijd geen lange afstanden, alleen woon / werk verkeer (minder dan 8.000 p/jr).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
9.4K

Antwoorden (4)

De accu kan inderdaad na twee jaar op zijn, ligt een beetje aan het gebruik, rij even langs de garage en laat hem doormeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat verschilt per auto. Sommige accu's gaan 7 jaar mee, de andere een jaar. Dat ligt aan het gebruik van de auto. Als je elke keer korte ritten maakt dan laad de accu niet goed op en krijg je op den duur startproblemen door de slechte conditie van de accu. Ook lange tijd stil staan van een auto zonder het gebruik van een druppellader kan ervoor zorgen dat de levensduur van een accu drastisch afneemt.
Laat je accu doormeten bij je garage. Daar controleren de ze voltage en ampères, oplaadvermogen en controleren ze op sluipstroom.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan heb heeft je accu het redelijk uitgehouden . Bij koude is een 100% goede accu al snel de helft van z'n kracht kwijt . Bij echte strenge vorst neemt dat nog verder af . Misschien je accu op tijd met gedistilleerd water bij vullen . En ja is je auto ouder dan worden de koolborstels in je dynamo minder , dus minder oplading :(. Maar nu een nieuwe accu en dan goed verzorgen . Bij vullen jaarlijks . Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is normaal dat in winter je auto niet goed start. Omdat je auto niet veel loopt krijgt hij weinig kans om bij te laden. Laat je auto een tijdje lopen en hij is bijgeladen. Als je auto niet wilt starten zet radio, lichten etc uit of zet er een accu.aan met startkabels of ga gewoon naar de garage.