Is de airco in een BMW 316i (e46) beveiligd voor te weinig koudemiddel ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

In ieder geval wel voor te weinig koudemiddel in het systeem. Als er te weinig in zit, is de druk te laag en schakelt de lage drukschakelaar de airco uit.
Zo werkt overgens iedere (auto)airco.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel dus, de compressor (pomp) zal nooit kapot draaien omdat er te weinig koudemiddel in het systeem zit.

Andere antwoorden (2)

Als je bedoeld dat er geen koudemiddel kan ontsnappen dan niet. Een gemiddelde autoairco verliest per jaar gemiddeld zo'n 80 gram koudemiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,maar gewoon ieder jaar de airco laten testen bij de garage.