Een normaal werkende (gas) schiokbreker sist ook, daar hoeft niet lek aan te zijn.
Dit sissen is gas dat van de ene naar de andere kamer loopt. Als je hem niet meer kan bewegen(hij is helemaal in gedrukt of uitgestrokken, dan issie niet meer goed. (of de dempingskarakteristiek is niet meer in orde. Dit kan je niet zelf testen).