Kun je voor je huis en je auto 1 sleutel laten make?

Het zou handig zijn als ik voor de twee 1 sleutel heb. Scheelt weer sleutels

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je dat willen? Wat als je je auto verkoopt?

Antwoorden (5)

Tuurlijk kan dit. Alleen moet het slot van het huis dan hetzelfde zijn als die van de auto. Raad het je niet aan want als je huis sleutel hebben dan kunnen ze zo je auto mee nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
En als ze je autosleutel hebben, kunnen ze je huis meenemen. Het zal je gebeuren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, het zou je maar lukken om een huis mee te nemen...
Nee, een autoslot is een heel ander soort slot dan een gewoon huisslot.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kun je dan niet op je voordeur hetzelfde slot laten zetten als op je auto
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Ja dat kan wel :-)
Reddie
12 jaar geleden
Alles kan. Maar als je een autoslot bekijkt (heb ik gedaan omdat hij vervangen moest worden) dan kun je beter ook meteen een autodeur in je huis laten zetten.
Een autoslot doet erg veel dingen tegelijk, en is erg groot, en de constructie past niet bepaald makkelijk in een huisdeur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Willen alle 7 minnetjes even uitleggen waarom zij mij zo beminnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja waarom er zo anoniem gemind wordt snap ik ook niet dat zou verboden moeten worden.
Geen min van mij wel een uitleg. Maar ook al lijkt een autoslot erg te verschillen van een huisdeurslot het principe van de slotcilinders is identiek.
Als je alles wegdenkt wat in je autodeur zit en alleen de sleutel en de slotcilinder bekijkt zal die erg op die van je huisdeur lijken.
Natuurlijk vergt het daarnaast wel wat aanpassingen die om dat voor 1 slot te maken erg duur is maar technisch gezien niet eens erg moeilijk.
Technisch gezien is dat wel mogelijk.
ik denk alleen dat het aanpassen van je huisslotcilinders zo duur wordt dat je 2 sleutels niet zo erg vindt.
En dat iedere keer als je een andere auto koopt.
Maar op je vraag "kun je" is het antwoord ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is mogelijk, maar reken erop dat het aardig wat geld kost. Denk wel goed na over de risico's. Als je de sleutel voor je huis verliest neem ik aan dat als iemand die vind en hem gaat proberen bij jou huis die niet even gaat kijken of het toevallig dezelfde sleutel is voor de auto. Denk wel, dat als mensen het weten, inbrakers er zo wel achter kunnen komen en dan loop je het risico dat ze en je auto jatten, en het huis leeg stelen. Ik denk niet dat elk autobedrijf even het slot van de auto gaat vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt heel erg aan de leeftijd van de auto, tegenwoordig zit in bijna alle sleutels een transponder, die een Code uitzendt, wat voorkomt dat de auto gestolen kan worden, er komt waarschijnlijk dus (veel) meer bij kijken als alleen fysiek de sleutel bij maken