Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een autoradio werken zonder stroom?

Vannacht is er in mijn auto ingebroken. Hoewel, de deur had ik niet op slot gedaan, maar dat terzijde.

Er is niets meegenomen, maar het gekke is dat de cd, welke in de radio zat, op de bijrijdersstoel lag. De autoradio werkt zover ik weet alleen als het contact aan staat.
Hoe heeft men de cd uit de radio gekregen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
858

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn 2 spanningsdraden die met de accu verbonden zijn. De ene gaat via het contactslot, die dient om het radio- en CDgedeelte van stroom te voorzien. Dus de radio kan niet "aan" als het contact "uit" staat. De andere spanningsdraad dient om de klok en het zendergeheugen aan de gang te houden en is buiten het slot om met de accu verbonden. Deze draad staat dus altijd onder spanning. Mogelijk werkte het uitwerp-mechaniek ook op deze draad.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

doormiddel van een kaartje of een pasje..
zo lukt t mij nl ook als me cd speler blijft hangen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn radio heeft het zelfde, zo ver ik weet hebben bijna alle radio`s dat. waneer het contackt uitstaat is het wel mogelijk om de CD er uit te halen. dus de radio werkt zelf niet maar je kan wel de CD er uit halen.
( hij heeft dus wel stroom maar kan niet in geschakeld worden, dit om te voorkomen dat je accu leeg gaat als je je radio aan laat staan)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding