Worden er nog nieuwe auto`s gemaakt met een ketting in plaats van distributieriem?

Zo ja, welke zijn dat dan?

En anders welke tweedehands auto`s vanaf 1998 rijden zonder distributieriem?
Wie weet wat modellen te noemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Het beste antwoord

Mercedes maakt al héél lang gebruik van een distributieketting....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ford ka heeft geen distributieriem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat de Alfa Romeo gebruik maakte van tandwielen ipv een riem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De c1 - Aygo - Peugeot 107 hebben nokkenas ketting . Maken gebruik van dezelfde motor .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja +! Grappig is dat de basis van de ze motor een Japanse jaren '80 motor betreft, blijkbaar goed genoeg om nu nog steeds te gebruiken.
Toyota avensis heeft eveneens een ketting.