Kan je voor een verkeersdrempel het best een beetje gas geven of remmen om de hobbel zo comfortabel mogelijk te nemen?

Mijn BMW is een beetje verlaagd dus mijn veerringen zijn niet zo goed meer!
Het gekke is als ik een beetje rem helpt het. maar als ik een
gas geef ook! vandaar dus de vraag!

Weet jij het antwoord?

/2500

waarschijnlijk remmen want als je gast kan er misschien iets beschadigen bij de landing

Het jammerlijke van drempels is, wat de meeste mensen ook niet begrijpen, is dat je altijd een ongemakkelijk gevoel krijgt tijdens het overheen rijden. Alleen is dat effect dus verzwaard bij hogere snelheden maar dat neemt niet weg dat ze ten alle tijden door hun vorm voor een ongemakkelijke ervaring zorgen.

Enkele meters voor de drempel beetje remmen, dus snelheid minderen. Pal voor de drempel klein beetje gas bijgeven, de voorste bumper gaat dan iets omhoog. Alles goed gedoseerd natuurlijk! ;-)

Bronnen:
Eigen ervaring

Om de drempel zo comfortabel mogelijk te nemen, kan je best snelheid minderen. Dat is beter voor je auto, en eigenlijk is het ook de bedoeling van een drempel.

Het gaat om het verminderen van de druk op je voorwielen. Met gasgeven bereik je dat op moment van gasgeven. Met remmen vermeerder je eerst de druk waardoor de auto duikt. Op moment van loslaten van de rem veert de auto weer omhoog en schiet wat verder door dan de neutrale stand. Op dat moment heb je dus ook drukvermindering op je voorwielen. Is wat moeilijker te timen dan gasgeven maar werkt ook goed. Bij 30 km drempels (of nog langzamer) gebruik ik liefst de rem methode anders ben ik zo gauw te snel, bij drempels van 50 of 60 gebieden geef ik juist liever wat gas bij.

Afremmen tot de bedoelde snelheid en de koppeling intrappen, dan voel je de schok niet zo. Je gaat er veel vloeiender overheen. Probeer het maar eens.

De gunstigste snelheid om over een verkeersdrempel te rijden hangt sterk af van de resonantie-frequentie van het geheel van voertuigmassa (gewicht), vering en schokdempers. Mijn methode is kort remmen vlak voor de drempel zodat de voorkant van de auto inveert, dan rem weer los zodat de neus van de auto weer opveert precies op het moment dat je de drempel bereikt. Het is even uitproberen voor de goede timing, maar dan werkt het prettig. Bij niet al te hoge verkeersdrempels heb je nog het verschijnsel dat je de meeste hinder ondervindt bij een normale tot tamelijk lage snelheid. Als je er nog langzamer overheen rijdt dan heb je geen last, maar als je juist wél harder rijdt dan zorgt de traagheid van de massa ervoor dat het hoogteverschil geheel door de vering wordt gecompenseerd. Als je het drempeltje al over bent op het moment dat de vering de as weer terug wil duwen dan zal de auto nauwelijks omhoog geworpen worden. Het blijft dan wel een gok of de vering voldoende ruimte hebben om het hele hoogteverschil te compenseren, zo niet dan krijg je juist een extra harde klap.

Ik vind verkeersdrempels ook ondingen die meestal ook nog op totaal verkeerde plekken liggen, maar om het onderstel van je auto zo lang mogelijk heel te houden is het maar het beste om er met geringe snelheid overheen te rijden. Je kunt wel trucjes verzinnen om er voor je gevoel zo comfortabel mogelijk overheen te rijden, feit blijft toch dat de banden en vering van de auto als eerste de klap opvangen. Om de impact daarvan zo laag mogelijk te houden dus aanzienlijk snelheid minderen.

afhankelijk van hoe hoog de drempel is, ik heb een keihard afgeveerde auto, als ik met 80Km of harder de drempel neem, komt ik netjes met alle 4 de wielen relax weer neer, NA de drempel Dus? Gas geven met die hap! zorg dat je tenminste met 80Km/h de drempel neemt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100