hoeveel bandenspanning moet er op mijn peugeot 106? ik weet dat het per band verschilt maar is er een soort richtlijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
8.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de maat van de band en rijdt u hard of zwaar beladen?

Antwoorden (8)

Dat kun je voor jouw type vinden in het portier aan de bestuurderszijde, bij het slot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste is op het band zelf kijken, hier staat het ook op. meestal wel in PSI. dit is beter als in de deur kijken. als de banden een keer zijn vervangen voor een ander merk is dat niet meer relevant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de band staat de maximale druk die de band mag hebben dus niet de aanbevolen bandenspanning voor de auto waar hij onder zit. 1 soort banden past onder vele auto's.
zal ongeveer 2.2 voor en achter zijn bij normale belading. Klik eens op de link kan je per type 106 kijken wat de spanning zou moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanning welke op de band vermeld staat aanhouden.
14 PSI komt overeen met 1 bar.
jc54
13 jaar geleden
lees het boekje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2 is wel heel erg veel voor zo'n licht wagentje.
Ik denk rondom 2bar.
Vaak bij een oppompapparaat hangt ook een grote kaart waar je het op kunt vinden al is hetgeen wat in de binnenkant van de deur staat ook gewoon goed op te volgen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de bandenspanningstabel vind je de spanning van jouw 106 (zie bron). Maar als je twijfelt, rij dan langs een "bandenboer", Profile of Euromaster of Kwikfit, die kunnen je het precies vertellen. Stikstof in je banden is ook nog een idee, houdt je banden langer op de juiste spanning, ook te regelen bij bovenvermelde bedrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken bij een 106 is 2.2 bij de voorwielen. Achter weet ik zo ff niet exact uit mijn hoofd, maar 2.2 achter is ook goed.