Bouw je als tweede bestuurder ook schadevrije jaren op?

Toegevoegd na 14 uur:
Als tweede bestuurder bouw je dus wel schadevrije jaren op? Even los van eventuele premies? En die jaren mag je meenemen als je zelf als regelmatige bestuurder geregistreerd wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Als je als tweede bestuurder op de verzekeringspolis staat vermeldt, bouw je ook schadevrije jaren op.
Dit was/is een veelgebruikte truc binnen gezinnen waarbij de zoon of dochter na behalten van het rijbewijs op de verzekering van de ouder werd bijgeschreven om zo alvast wat schadevrije jaren op te bouwen voordat een eigen auto werd gekocht.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, als tweede bestuurder bouw je geen schadevrije jaren op.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Alleen als de autoverzekering op jouw naam staat.

Toegevoegd na 9 uur:
Wanneer het echter je partner betreft en je wilt alles onder een verzekering onderbrengen, dan kan je als mede regelmatige bestuurder profiteren van de schadevrije jaren die je partner al heeft opgebouwd en krijg jij dezelfde korting. Je moet dan wel als regelmatig bestuurder op de polis vermeld staan.