Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Dit lampje brand in mijn auto. Wat wil het zeggen? Ik MOET vanavond nog weg. Kan ik door rijden? Bedankt!

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
28.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie foto!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beetje wazig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel duidelijk, gezien het spaarzame licht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rij al een jaar met dat lampje aan. Rij nog steeds!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dit lijkt van een BMW en geeft een storing in het motormanagement aan of een uitstoot die boven emissiewaarden uitkomt. Dit lampje gaat vaak branden als je korte ritjes rijdt. Over het algemeen geldt; oranje lampje is binnenkort bij de dealer laten checken, rood lampje is meteen stoppen en hulp regelen.
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
thanks Barts3cundo.
Heb ik ook gehad met mijn auto. Ik startte en toen bleef dit lampje branden. Motor en contact uitgezet. Opnieuw gestart en toen brandde het niet meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een melding van het motor management.
Afhankelijk van de auto blijft dit branden ook al is de storing niet meer actief (heel irritant)
Je bent dan bijna verplicht langs een garage te gaan en de computer uit te laten lezen terwijl de storing (misschien) al niet meer bestaat.
Bij de meeste auto's gaat als de storing niet meer actief het lampje uit maar blijft de storing wel in de computer staan zodat de garage bij de volgende beurt of als het vaker voorkomt kan zien welke storingen er allemaal zijn geweest.

Ben je niet in de gelegenheid om langs de garage te gaan kun je als vuistregel aanhouden dat als de auto gewoon start, regelmatig loopt, goed optrekt, niet overmatig rookt je gewoon door kunt rijden.

Natuurlijk wel op korte termijn even de computer uit laten lezen en laten resetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd het storingslampje.
Probeer ff de pluspool van de accu 10 min los te gooien en weer aansluiten en kijk of ie uit blijft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding