oldtimer vraagje. heeft een Mercedes 260 uit 86 een distributieriem? ik wil er graag eentje op benzine kopen en wil dit eerst weten. mvg. Hi50

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (2)

Mercedes uit die jaren heeft een distributieketting. Voordeel, ze gaan haast nooit stuk.
Ze maken wel wat meer lawaai , maar werden in die jaren nog van bijzonder goedekwaliteit staal gemaakt {wat nu te duur is } en hoeven op een uitzondering na , nooit verwisseld te worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De M103.941 2.6 motor van Mercedes zijn uiterst robuust en hebben een (enkele) distributieketting. Toegepast in de W124, W126, R107, R129 en W201. Conform de MB onderhousdspecs wordt de ketting bij 300.000 km preventief vervangen, maar in de praktijk gebeurt dat o.h.a. op het moment dat deze lawaai begint te maken of de timing (te ver) verloopt door de rek in de ketting.
Belangrijk om specifiek op te letten bij deze motoren is de kleur van de uitlaatgassen, olielekkages en compressie.
Blauwe rook duidt op olieverbruik, witte rook op koppakkingproblemen
'Nat' onderblok geeft aan dat de krukaskeerring lekt en evt. zelfs de lagering uitgesleten is
Bij draaiende motor olievuldop losdraaien. moet blijven liggen. Opspringende dop duidt op overdruk in het carter en dus versleten zuigerveren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
geweldig. bedankt voor de reacties. hier ben ik blij mee. ik heb ondertussen de 260E gekocht en rijdt goed. geen blauwe/grijze rook uit de uitlaat, olievuldop blijft netjes stil liggen en de automaat schakelt soepel. mvg, Hi50
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gefeliciteerd, mocht je evt. toch een beroep willen doen op een expert / specialist voor een MB uit deze periode, kijk dan op http://autogarage.expertpagina.nl/rubrieken/mercedes-benz.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke, dank je. ik ga gelijk naar die site kijken en aan mijn favorieten toevoegen