Vorige eigenaar auto kapotte versnellingsbak laten betalen?

2 weken geleden hebben mijn vriend en ik een Volvo 440 1.6 injectie gekocht. De auto heeft een CVT automaat en trekt traag op vanuit stilstand. De vorige eigenaar (particulier) zei dat dit hoorde bij het soort automaat. Heel stom zijn wij hier in getuind. Nou blijkt dat de versnellingsbak kapot is! Kan ik verhaal gaan halen bij de vorige eigenaar en misschien kosten verhalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is beetje jammer, alleen zijn voor volvo 440 ( ik heb zelf een 740 ) genoeg onderdelen en hulp te vinden, ik raad u aan om eens op het volvo700 forum te kijken
http://www.volvo700vereniging.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad,je hebt ook het volvo forum.

Antwoorden (7)

Nee, je hebt er geen garantie op en je had hem zelf beter na moeten (laten) kijken voordat je hem kocht. Nu heb je pech.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee daarom is het altijd handig een autopas erop te laten zetten kan je bij elke dealer doen je krijgt dan een lijst met alle gebreken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ontzettend vervelend dat je er pas na de koop er achter komt dat de auto mankementen vertoont. Je kunt uiteraard de verkoper erop aanspreken maar juridisch gezien kun je niet veel doen. Wellicht dat je eruit komt met de verkoper door de kosten te splitsen.. Stel het voor..

Voor een volgende keer:

- koop zeker en laat een auto altijd checken op verborgen gebreken. Bij de anwb kan je goedkoop zo'n check doen.
- koop bij een garage die aangesloten is bij nap register en een bovaggarantie heeft. Op die manier kan je juridisch nog aanspraak maken op verborgen verbreken.

Ik wens je heel veel succes toe met je nieuwe auto. Hoop dat ie snel gefixt wordt en dat je kan gaan genieten:-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4. Onderzoeksplicht

Een verkoper moet u de mankementen en gebreken over de auto melden. Vraag daar expliciet naar! Aan de andere kant heeft u als koper ook de plicht de staat van de auto te onderzoeken, bijvoorbeeld door middel van een proefrit en een aankoopkeuring. Een aankoopkeuring kunt u het beste uit laten voeren door een onafhankelijke partij, zoals een andere garage of de ANWB. Dan weet je wat je koopt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp wcht die min niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik begrijp deze zin niet echt: "Een verkoper moet u de mankementen en gebreken over de auto melden." Is dat wettelijk bepaald? Want dit staat op de anwb website?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit is wettelijk bepaald, het wordt gezien als oplichten.
De versnellingsbak hoeft niet kapot te zijn.
Probeer eerst eens de hendel te pakken zonder dat de motor draait,een keer of 20 a 25 van voren naar achteren op en neer te halen met het knopje van de hendel ingedrukt houden.
Het kan zijn dat de contacten op de switchregelaar vuil zijn,mijn man had het met zijn 850,deze trok op in de winterversnelling terwijl hij gewoon in zijn drive stond.

Als dit niet lukt nog een aantal keer blijven doen en anders het volvo 440 forum raadplegen.

Toegevoegd na 19 uur:
Ik neem aan dat er ook genoeg versnellingsbak olie zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je een kans kan hebben, er is niet de juiste informatie gegeven mbt de versellingsbak. Er is je gezegd dat dit normaal was, er blijkt dus iets kapot te zijn. Als het boj de vorige eigenaar bekent was is er sprakke van oplichting. Ik weet niet wat goed kopper is rechter of bak. Su6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom die min, wat mankeerd er aan dir antwoord, advies.
Wij hebben zelf 3 automaten gehad 440 en 2x 460 en die echt niet sloom snel zelfs.BTW
Maar denk helaas dat je geen kans heb op geld terug omdat jij hem toch genomen hebt maar het enigste wat kan is met die gene te gaan onderhandelen.