Mag je auto minder mooi lopen?

Onze auto staat nu voor APK bij de garage.
Bij de garage zeggen ze dat ze er even tijd voor nodig hebben omdat de auto niet mooi loopt en dat zou wel moet en voor de APK???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Dat is onzin, als je auto niet mooi loopt is dat geen afkeur!
Dat co2 verhaal klopt wel, maar dan moet de monteur zeggen dat dat het euvel is, en niet hij niet mooi loopt.
Op 3 wielen loopt hij ook niet mooi!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Correct antwoord omdat in de vraag staat dat de AUTO niet mooi loopt. Hier was ik even aan voorbijgegaan in mijn antwoord +1 met de tovoeging dat hij op drie wielen ook niet door de keuring komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 3 wielen wordt je auto denk ik ook afgekeurd ;-)

Andere antwoorden (4)

Dat je motor niet 'mooi' loopt is geen punt waarop ze je auto kunnen afkeuren bij de APK.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk kloppen de uitstoot waarden niet als je auto niet mooi loopt, en dat moet wel kloppen voor de apk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dit is correct. De uitlaatgassen moeten aan een bepaalde CO2 uitstoot waarde voldoen. Omdat je motor minder mooi loopt kan hij teveel CO2 produceren. Bij onvolledige verbranding kan deze boven de norm uitkomen en kan je auto hierop worden afgekeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad mooi lopen is geen probleem als hij maar wel door de co meting komt. ik heb een Vr6 gehad die niet door de co meting kwam toen hebben ze hem op 5 cilinders ipv 6 laten lopen en dan loopt hij dus absoluut niet mooi maar kwam hij wel door de meting.