Waar kan ik kaarten reserveren voor de Sint Pieter?

Over een maand bezoek ik Rome en ik zou ook graag de Sint Pieter bekijken. Ik hoorde dat je hiervoor alvast kaarten kan reserveren, maar ik vind het nergens terug op internet. Wie weet hoe dit in z'n werk gaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

Inderdaad is het bezoek aan de Sint Pieter gratis. Wil je het Vaticaan museum of de tuinen bezoeken en niet in de lange wachtrijen terecht komen dan kan je de kaarten online reserveren.
http://biglietteriamusei.vatican.va/musei/tickets/do?action=booking
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt er gratis naar binnen zonder kaartje. Ik betwijfel of je de rij kunt vermijden met een reservering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd handig als je collega net vorige week naar Rome is geweest, dus ik heb het hem even gevraagd.

De Sint Pieter is gratis te bezoeken, dus daar hoef geen kaartje voor te kopen/reserveren.
Waar wel een kaartje voor gekocht moet worden is het Vaticaans Museum (onderdeel van de Sint Pieter). Die kan je daar ter plekke kopen. Je kan dan ook een gids inhuren voor een rondleiding in het museum, maar die moet ter plekke worden gereserveerd.