Als ik voedsel mee wil nemen naar Australie, is het dan verstandiger om dit in mijn handbagage mee te nemen of juist in mijn koffer?

De regels voor het invoeren van voedsel zijn erg streng in Australie, dus ik vroeg me af wat aan te raden valt als je dit toch wilt doen. Als bijvoorbeeld blijkt dat je iets bij je hebt wat niet mag kan ik me voorstellen dat je het beter in je handbagage kan hebben, zodat je het makkelijk kan afgeven.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (2)

Voedsel, plantaardig materiaal en dierlijke producten uit het buitenland zouden ziekten kunnen bevatten die de landbouw, het toerisme, de industrie en de unieke omgeving van Australië zouden kunnen verwoesten. Daarom moet je alle levensmiddelen, plantaardige materialen en dierlijke producten bij aankomst in dit werelddeel aangeven.

Sommige producten hebben een behandeling (tegen betaling) nodig om ze veilig te stellen. Andere items die ziekten en plagen zouden kunnen overbrengen worden in beslag genomen en vernietigd door de Australische quarantaine inspectiedienst (AQIS). Ook kun je ervoor kiezen om het item tegen vergoeding op het vliegveld op te slaan en het weer op te halen wanneer je het land weer verlaat.

Het hangt ervan af of de voedingsmiddelen vloeibaar of vast zijn, en in welke hoeveelheid, of je ze in jouw handbagage mee zou mogen nemen.

Het lijkt mij het verstandigst om géén voedsel mee te nemen, want je krijgt er gedoe mee. Tenzij je bedoelt dat je bijvoorbeeld een zak drop of pak stroopwafels als geschenk voor degene bij wie je gaat logeren wilt meenemen. Zonder nadere informatie over om welk voedsel het gaat kan de vraag niet goed worden beantwoord.
Amadea
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Wij hebben een heel gedoe gehad om één sinaasappel die ik in het vliegtuig had gekregen maar nog niet had opgegeten. Niet aan dergelijke acties beginnen of eerst vragen wat is toegestaan.
Amadea plus.
Voedsel of vloeibare voorwerpen zijn niet toegestaan in handbagage. Ik zou dit dus in je koffer doen.