Kan je je in het buitenland (Europa) ook identificeren met een rijbewijs? (bijv. in clubs)?

9 maanden geleden
1.3K
tinus1969
9 maanden geleden
Er is veel buitenland, dus ik vermoed dat er geen universeel antwoord is.
Maar het antwoord doet er eigenlijk niet toe, omdat je in het buitenland een paspoort of (in EU) ID kaart bij je moet hebben.

Antwoorden (2)

Buiten Nederland heb je een geldig paspoort of een geldig ID kaart nodig. Je rijbewijs is geen geldig legitimatiebewijs. Zelfs hier in Nederland heb je bij officiele instanties (zoals belastingdienst) niet genoeg aan een rijbewijs om je te legitimeren.
9 maanden geleden
Het is in het buitenland nooit een officieel identificatiebewijs omdat bv. je nationaliteit er niet op staat vermeld. Het is 'slechts' een bewijs van rijvaardigheid.
Als je bedoelt of clubs het accepteren om er alleen mee je leeftijd mee te kunnen vaststellen, dan kan het misschien net genoeg zijn.
9 maanden geleden