Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik voor 4 dagen China een visum aanvragen?

Ik heb een reis gepland die er als volgt uit ziet:
Amsterdam - Hong Kong
Hong Kong - Shanghai
Shanghai - Amsterdam

Mijn vliegtuig landt woensdag 17 oktober in Shanghai en vertrekt weer zaterdag 20 oktober.

Is het nodig om voor deze reis een visum aan te vragen of kan ik op het vliegveld van Shanghai gewoon een transitvisum aanvragen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.2K
Amadea
5 jaar geleden
Land je in Shanghai dan mag je vrij reizen in Shanghai en de provincies Zhejiang en Jiangsu. Voor dit visumvrij verblijf krijg je een speciaal stempel in je paspoort. Aan dit visumvrij verblijf zijn verder geen kosten verbonden, maar wel moet je een ticket laten zien van je doorgaande vlucht. Print deze voor vertrek dus even uit.
Bron: https://bezoekchina.nl/praktische-informatie-reizen-china/visumvrij-verblijf/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens onderstaande bron moet je het bij aankomst al hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Een visum regelen voor China is een ‘heerlijke’ klus. Het is een mooie kennismaking met de bureaucratie van het land. Het is allemaal vrij omslachtig en best veel werk om een visum China aan te vragen. En je moet het wel goed doen want zonder visum kom je het land absoluut niet in.
Lees de link goed want je moet aardig wat doen voor het visum let ook goed op de maat van de pasfoto die is erg afwijkend.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
De reactie van Amadea klopt niet en mist alle nuance. Je kunt tot 144 uur visumvrij naar bepaalde delen van China reizen. Er zijn wel bepaalde voorwaarde waar je aan moet voldoen. De belangrijkste is dat het een stopover moet betreffen. Je vliegt dus van land A naar China (land B) en vervolgens naar land C. Het mag niet bij Nederland-China-Nederland. Wat wel mag is A-B-C-A.
Zelfs dan is er geen garantie dat dat lukt. Ik ben in maart geweigerd in Beijing. Achteraf schijnen de Turkije-stempels in mijn paspoort de boosdoener geweest te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding