kun je een nieuw paspoort aanvragen vanuit het buitenland?

Ik ga over een tijdje op reis en ik kan voor 1,5jaar weg en dan moet ik terug omdat mijn paspoort verloopt. Nou vroeg ik me af of je vanuit het buitenland een nieuw paspoort aan kam vragen stel dat ik langer dan 1,5 jaar weg wil of moet ik daarvoor terug naar Nederland

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Paspoortzaken kan je regelen via de Nederlandse ambassade in het land waar je op dat moment verblijft. Dit is echter vrij omslachtig en je moet dan naar juist die stad waar de ambassade is gevestigd, wat misschien slecht uitkomt. De simpelste oplossing lijkt mij om voordat je vertrekt een nieuw paspoort aan te vragen. Omzeil je het probleem van het tussentijds vervangen.