Wat gebeurt er als je toeristenvisum verloopt en je niet tijdig terugreist?

Mijn nicht uit Thailand is in Nederland met een toeristenvisum voor drie maanden. Door omstandigheden kan zij pas terugreizen naar Thailand als haar visum al twee weken verlopen is. Wat zouden hiervan de consequenties zijn?

6 maanden geleden
1.1K
tinus1969
6 maanden geleden
Dat hangt ook een beetje van de omstandigheden af. Gaat het om ziekte of andere harde overmacht?
jc54
6 maanden geleden
Laat haar contact opnemen met de Thaise ambassade. Mogelijk kan haar visum verlengd worden.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ambassades-consulaten-en-overige-vertegenwoordigingen/overzicht-landen-en-gebieden/thailand/ambassade-van-het-koninkrijk-thailand-s-gravenhage
ronron1212
6 maanden geleden
@jc54 dat zal de nederlandse diensten moeten zijn die verlenen een visum voor nederland niet de thaise.

Antwoorden (1)

Je nicht moet haar visum verlengen. Dat kan voor maximaal nog 90 dagen, mits ze kan aantonen dat het om een bijzondere en onverwachte situatie gaat. Als ze haar visum niet verlengt, kan ze een inreisverbod voor het grondgebied van de Europese Unie krijgen.
6 maanden geleden
Marga
6 maanden geleden
bamibal - dank voor uw snelle antwoord.