Dit levert i.i.g. problemen op - afgezien eventueel van President Donald Trump die door de rechter werd teruggefloten:
-verdacht van terroristische activiteiten
-strafblad
-drugs

Onder de nieuwe regels is een visum niet meer altijd nodig. Wel moet je toestemming aanvragen via ESTA .
Het Electronic System for Travel Authorisation is zoals de naam al zegt een elektronisch systeem en is sinds 1 augustus 2008 beschikbaar via https://esta.cbp.dhs.gov/. Je kunt voor jezelf toestemming aanvragen, maar een derde partij kan het ook voor je doen, bijvoorbeeld het reisbureau of familie.

Iedereen moet ESTA doorlopen, ook kinderen zonder vliegticket en passagiers op doorreis naar een ander land. Toestemming via ESTA garandeert niet dat de VS binnen mag, omdat je nog steeds de standaardprocedure bij de douane moet doorlopen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe werkte het eerst?
Onder de nieuwe regels is voor bepaalde landen (US Waiver Program) een visum niet altijd nodig: Landen onder het US Visa Waiver Program
Paspoorthouders uit de volgende landen hoeven geen visum aan te vragen en vallen onder het Visa Waiver Program. Zij krijgen dus te maken met de nieuwe regeling.
o.a. Nederland (zie bron)