Waar in Nederland ligt deze "Bridge of Moises?"

Deze zou volgens de Spaanse site in Nederland nabij een fort uit de 17e eeuw moeten liggen.

http://difundir.org/2014/09/22/20-fotografias-de-algunos-de-los-puentes-mas-curiosos-del-mundo/

Picture for question
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Fort De Roovere is een schans bij Halsteren (aan de Schansbaan/Ligneweg) die onderdeel was van de West-Brabantse waterlinie. Het is een aarden fort dat door middel van een wal (Ligneweg) aan het fort Pinssen is verbonden. Het fort is aan de "achterzijde" open, aan de "voorzijde" bestaat het uit twee bastions. Het fort heeft een droge gracht en de hellingen zijn begroeid met bomen. In 1747, tijdens de Oostenrijkse Successieoorlog(1740-1748) is het fort belegerd geweest door de Fransen. De belegering is uitgebreid beschreven. Uiteindelijk viel de vesting Bergen op Zoom en werd de belegering gestaakt.

De moderne (2010) "loopgraafbrug", ook bekend als "Mozesbrug", verbindt de oostelijke courtine met het buitenwerk.
Poet
9 jaar geleden
Ah, daar dus. Daar kom ik nooit. Toch eens doen dabn.
https://www.google.nl/maps/place/4661+Halsteren/@51.5288513,4.3011714,121m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x47c46b626c0ac873:0x574c639b8f339f58