Hoe wordt de Tauentzienstrasse in het Duitse volksmond genoemd?

De Tauentzienstrasse is de winkelstraat waar de KaDeWe zich bevindt. De straat bevindt zich in Berlijn

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Gewoon kort de " Tauentzien" . Ik vind er geen aparte benaming voor.
De straat is onderdeel van de Generalzug , een route die door de stad loopt. Misschine is dat wat je bedoeld ?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik vind nog wel dit artikel :
http://www.morgenpost.de/berlin/article132117665/Warum-die-AG-City-den-Tauentzien-zum-Kudamm-machen-will.html

Dat gaat er over dat veel mensen denken dat De Tauenzienstrasse nog de Kurfurstendam is, en dat de KaDeWe aan de Kurfürstendamm ligt. Daarom ligt er een plan om de Tauenzienstrasse ook gewoon Kurfürstendamm te gaan noemen.

En in de volksmond heet die " Kudamm" .
Misschien is dit waar je opdracht aan refereert ; het is echter wel een vrij recent gebeuren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens het artikel in mijn eerste link wel .
"Die Tauentzien, so nennen sie die Berliner, ist ohne Frage die beliebteste Einkaufsstraße Berlins..." Vergelijk het maar met , bijvoorbeeld, de PCHooftstraat, die hier ' in de volksmond' (of in sommige kringen) 'de PCHooft' wordt genoemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ Plus klopt als een bus

Andere antwoorden (1)

Kurfürstendamm wordt Ku'damm of Buletten Boulevard genoemd, KaDeWe wordt wel eens JotDeWe (Janz weit draußen) genoemd en de fontein in de Tauentzienstraße wordt Der Wasserklops ('watergehaktbal') genoemd.

Berlijners korten de straatnaam vaak af tot Tauentzien, maar het is mij niet bekend dat ze er een specifieke 'nickname' aan hebben gegeven. Dit heb ik ook niet kunnen vinden.
Dat is best opvallend, aangezien Berlijners vrijwel overal wel een nickname voor hebben.
Eén van mijn favorieten is toch wel 'Venus von Kilo' voor een dikke vrouw. ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Janz weit draußen leidt toch tot de afkorting JotWeDe, niet JotDeWe, of heb ik je verkeerd begrepen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De Venus van Kilo ; en ik maar denken dat ik ooit zelf met die naam gekomen ben....nooit geweten dat het in het Duits een veelvoorkomend begrip was. Heel wat van die meiden gehaakt...
http://www.ravelry.com/projects/L33ntj3/venus-of-willendorf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Antoni
JotWeDe inderdaad... my bad. ;) @Marleen
Dat je die term zelf ook al had bedacht spreekt voor je. ;)
Leuke poppetjes overigens!