Waar moet ik absoluut rekening mee houden als ik volgende week naar India ga?

Denkend aan locale gewoonten en gebruiken, dragen van kleding en omgang met de bevolking.
Ik ga naar Bangalore.

Toegevoegd na 21 minuten:
Weet iemand of je met een wereldpas kunt betalen in India? Er staat een Maestro logo op, maar geen idee of er pin-automaten zijn die dit ondersteunen in India.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

- Fooien zijn nooit verplicht maar zijn in India wel steeds gebruikelijker en geven blijk van waardering. Pas hier tegelijkertijd ook mee op, want je wordt gezien als wandelende portemonne!
- NOOIT leidingwater drinken, thee of chai is het beste om je dorst te lessen.
- Fotograferen in India is nauwelijks aan regels gebonden, maar er zijn wel zaken waar u rekening mee moet houden: het fotograferen van militaire en strategische objecten is streng verboden en vaak mag er in religieuze gebouwen ook niet gefotografeerd worden.
- In vrijwel geheel India, met uitzondering van de badplaatsen, wordt schaarse kleding als aanstootgevend beschouwd. Wanneer je schaars gekleed gaat, kan dat leiden tot ongemakkelijke situaties. Het is netjes om, dit geldt voor zowel vrouwen als mannen, je schouders en bovenbenen tot en met de knieën te bedekken. Wanneer je heilige plaatsen en/of tempels bezoekt, gelden er vaak nog iets strengere kledingvoorschriften en moeten armen en benen helemaal bedekt zijn. Soms wordt er ook verwacht dat vrouwen hun hoofd bedekken door een hoofddoek te dragen.

Etc. http://www.fox.nl/groepsreizen/reizen/bestemming/landinfo_categorie.asp?destinationid=25&catsubject=Tips+en+fooien&categorycode=BEST_PRAK

Veel goede tips over het algemeen die misschien nog nuttig voor je kunnen zijn vind je hier:
http://www.reistips.nl/asia.india.htm

Veel plezier alvast! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ORS meenemen tegen heftige diarree.
Te koop bij o.a. Kruidvat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die staat op het lijstje, thanks!
Ja, je kunt pinnen in India met je 'wereldpas'. In de meeste steden. Let op dat er een Maestro-logo op de pinautomaat staat.

Waar je rekening mee moet houden:
- omgaan met bedelaars
- omgaan met riksha's
- bewaren van je geld
- eten en drinken zonder ziek te worden
- hoe kom je van diarree af
- kleding als vrouw
- geen leer dragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Lonely Planet uit.de bibliotheek halen (of lenen of kopen), veel lassi drinken, iedereen die je tegenkomt met respect behandelen (Namaste) en je verder gewoon laten verbazen en overrompelen.
Het helpt als je je niet als typische toerist uitdost. Dus geen shorts, afritsbroek, mouwloos t-shirt e.d.

De IT en technologie bedrijven in Bangalore verschillen niet zoveel van USA of Europa, mocht dat je bestemming zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werk is de reden waarom ik ga, dus typisch toeristisch zal het niet worden :) tnx voor je tips.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die Lonely Planet toch maar doen.
Ik heb een indiaas restaurant gehad in Amsterdam en ik heb de grootste les geleerd van de Indiers zelf en dat is dat iedereen Ja knikt of antwoord als je wat vraagt, maar nee bedoelt :)

Ze zijn namelijk te beleefd om dat rechtstreeks te zeggen. Moet je even aan wennen :) Het is onbeleefd in de indiase cultuur om iemand de waarheid te zeggen of keihard te confronteren met wat je vindt. Ze zijn allemaal heel lief maar het gebeurt toch niet of net even anders als afgesproken.

Als je bijvoorbeeld zaken doet en je bestelt 500 groene truien en je krijgt er nadat je geld over hebt gemaakt 500 gele voor dan moet je niet boos zijn, want ze zijn te beleefd om te zeggen dat ze geen groen meer hebben, dus wordt het automatisch geel of misschien wel oranje. Maar als je geluk hebt dan zijn het wel 500 stuks in de juiste maten. En als je pech hebt dan heb je alleen de kleine maten in het geel :)

Is even wennen..... maar als je eenmaal gewend bent dan denk je het had erger gekund en gelukkig heb ik er geen 50.000 besteld en betaald :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet van stalletjes eten kopen of nuttigen.
Als je frisdrank of gebotteld water bestelt, altijd vragen om "closed bottle". De fles in je bijzijn aan tafel pas laten openen.
Geen rauwe groente/sla of ongeschild fruit.
Ook bij alle groenten er rekening mee houden dat de pesticiden die gebruikt worden ERIN zitten, dus er niet altijd uitgewassen/uitgekookt worden. Men gebruikt andere bestrijdingsmiddelen dan bij ons, en daar kunnen wij europeanen best last van hebben.
Zorg dat je behalve je pin pas evt. een tweede hebt en/of een credit card. Soms wordt een kaart om onverklaarbare reden geweigerd, en de andere niet. Is mij vaker overkomen. Alhoewel Bangalore (ict stad) in dit opzicht behoorlijk vooruit loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een vrouw bent: Tampons!

Ook handig: Adressen en telefoonnummers van ambassade, alarmlijnen (politie, ambulance terplaatse), nummers om pasjes e.d. te blokkeren, nummers e.d. van camera.

Ik print altijd een A4 tje met al de gegevens erop. En een kopie van paspoort er op. Dat bewaar ik altijd apart van alle andere spullen.

(Tip van een man).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Kleed je niet te bloot. Iedereen waarvan ik hoor dat ze lastig gevallen zijn, had zich - voor Indiase normen - erg bloot en aanstootgevend gekleed. Als je je netjes bedekt (zoals de mensen om je heen) heb je dat probleem niet.
- Ik zou op straat geen fooien geven, want je wordt al snel door alle bedelaars in de omgeving besprongen. Als je er wat langer bent, kun je eens gaan experimenteren met wat wel en niet kan.
- Eet geen vlees, want van bedorven vlees kun je pas echt ziek worden!
- Eet alleen op plaatsen waar veel klanten zijn, en waar het eten dus vers is. Mijn ergste diarree was veroorzaakt door bij een lunch in een luxe maar uitgestorven restaurant. Waarschijnlijk was het eten nog van de vorige dag en dus niet meer goed.
- Neem diarree-middeltjes mee.
- Als je je vervoer nodig hebt, informeer dan eer (b.v. bij de receptie van je hotel) naar de gangbare prijs. Dan ga je naar een chauffeur toe en zeg je gedecideerd: "Ik wil naar ... en ik betaal .... rupees." Dan kijken ze eerst heel zuinig (want ze hadden je liever het veelvoudige gevraagd) en knikken vervolgens 'oké', omdat dat nu eenmaal de gangbare prijs is.
- Bedenk van tevoren wat je wilt: welk artikel je wilt kopen, naar welke plaats je wilt reizen, welk hotel je wilt. Want men heeft al snel vele suggesties die goed zijn voor hun portemonnee maar niet voor de jouwe. En het wordt soms heel moeilijk om er op een nette en beleefde manier onderuit te komen.
- Geniet van dit prachtige, boeiende en spannende land!